[wcas-search-form]

Zamówienie wyślemy do 00 00 00

Literackie inspiracje w rozwoju przedszkolaka

Informacje dodatkowe

Autor

ISBN

Rok wydania

Liczba stron

Format

OPIS KSIĄŻKI

W ciągu pierwszych lat życia człowiek tworzy dla siebie „otulinę” złożo­ną z pragnień, fantazji i marzeń, która pozwoli mu kiedyś, gdy już będzie dorosły, przetrwać najtrudniejsze chwile. W ożywieniu tej sfery pomaga opowiadana w dzieciństwie literatura, na którą składają się kołysanki i ry­mujące się formułki, wiersze i piosenki oraz magiczne opowieści zwane baśniami, a także opowiadania prozą i teatr. W niniejszej książce najważ­niejsze staje się więc dziecko w wieku przedszkolnym i literatura, która po­maga zaspokoić jego emocjonalne, intelektualne i społeczne potrzeby.   Od Autorki

Spis treści:   Wstęp   Rozdział I. Dziecko w wieku przedszkolnym i literatura 1. Co potrafi dziecko w wieku od 4. do 6. roku życia? 2. Formy aktywności cztero-, pięcio-, sześciolatka a środki artystycznego wyrazu   Rozdział II. Literatura, która prowadzi 1. Gdy idziesz dróżką, nóżka za nóżką… 2. Gdy siedzisz cicho w ciepłym kąciku… 3. Gdy odgadujesz, lepiej się czujesz… 4. Gdy wirujesz… – odlatujesz…   Rozdział III. Dziecko wśród słów i obrazów 1. Dlaczego ważna jest poezja? 2. Kilka odpowiedzi na trudne pytania 3. Po co dziecku baśń? 4. Parateatr, czyli między „naprawdę” i „na niby”   Rozdział IV. Wspólna lektura 1. Co ja Ci czytam? 2. W przedszkolu 3. Kanon lektur przedszkolaka 4. Przykłady zabaw z dzieckiem w wieku przedszkolnym inspirowane utworami poetyckimi 5. Dobre rady na każdy (k)rok czytania   Bibliografia

Skip to content