[wcas-search-form]

2.18 

Zamówienie wyślemy do 00 00 00

Promocja!

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 72, Seria Filologiczna, Dydaktyka 7

Informacje dodatkowe

Redakcja naukowa

,

ISSN

Rok wydania

Liczba stron

Format

Cena katalogowa

OPIS KSIĄŻKI

Spis treści: Henryk Kurczab – Z problemów wartości i wartościowania (wybrane zagadnienia), I. KSZTAŁCENIE LITERACKIE: Roman Magryś – Oświecenie w dydaktyce szkolnej i akademickiej. Uwagi o specyfice epoki przeznaczone nie tylko dla starszej generacji polonistów, Kazimierz Maciąg – Kresy, Arkadia i Atlantyda: Nadberezyńcy Floriana Czarnyszewicza w kontekście tradycji literackiej, Alicja Jakubowska-Ożóg – Zbigniew Herbert – motywy antyczne, Danuta Hejda – Zbigniew Herbert wobec przemian estetycznych XX wieku, Jolanta Pasterska – Nie ma domu. O literackim micie powrotu w Moich uniwersytetach Janiny Kowalskiej, II. KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE: Urszula Kopeć – Konceptualizacja szczęścia w wypowiedziach gimnazjalistów, Marzena Waśko – Modne leksemy i połączenia wyrazowe w czasopismach dla dziewcząt. Eksplikacje dydaktyczne, Sylwia Milczanowska – „Bogactwo” rzeczowników w pisemnych formach wypowiedzi uczniów z zaburzeniami parcjalnymi (na przykładzie listu do przyjaciela), Małgorzata Kułakowska, Agnieszka Myszka – Sposoby ujmowania zagadnień językowych w podręcznikach akademickich i szkolnych – na przykładzie problemu miękkości spółgłosek polskich, III. KSZTAŁCENIE KULTUROWE: Agata Kucharska-Babula – Tekst literacki jako „partytura wykonawcza” dla śpiewaków i tancerzy (model lekcji dla klasy piątej szkoły podstawowej), Ewa Oronowicz-Kida – Wpływ przemian kulturowo-cywilizacyjnych na przezwiska mieszkańców południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny, IV. WARSZTAT DYDAKTYCZNY NAUCZYCIELA: Tadeusz Półchłopek – Pomiar dydaktyczny w procesie organizacji pracy nauczyciela, Elżbieta Mazur – Lektury licealistów. Kanon – badania – wnioski, Ewelina Sowa – Projekt edukacyjny metodą kształtowania świadomości językowej gimnazjalistów, Dorota Karkut – Czy i jak historia może być kluczem do literatury. O historycznych kontekstach podręczników do języka polskiego, V. PODRĘCZNIKI SZKOLNE ZA GRANICˇ: Zygmunt Sibiga – Zawartość treściowa podręczników dla szkół polonijnych Stanów Zjednoczonych.

Skip to content