Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Autor | |
---|---|
ISBN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format |
Ilość dostępnych egzemplarzy: 1 Wydanie niniejszej książki znajduje uzasadnienie w aktualnej problematyce podejmowanej przez pedagogikę oraz nauki z jej pogranicza – głównie psychologię zaburzeń, a także w szeroko pojętym postępowaniu terapeutyczno-pomocowym. Wiąże się to z poszukiwaniem skutecznych modeli oddziaływań profilaktycznych, w których sposób interpretowania przez dorastającą jednostkę (tu oderwaną od naturalnego środowiska rodzinnego) otaczającego ją świata, siebie samej oraz miejsca, jakie zajmuje w tym świecie, stanowić może punkt wyjścia w projektowaniu pracy opiekuńczo-wychowawczej. Autorka, przygotowując do wydania tę monografię, podeszła do swego zadania z niezbędną dozą odpowiedzialności, dążąc do przedstawienia możliwie wyczerpującego obrazu podjętej problematyki. Dodać należy, że problematyka ta jest interesująca z poznawczego punktu widzenia oraz istotna ze względów społecznych. Z recenzji prof. dra hab. Franciszka Wojciechowskiego Spis treści: Wstęp Rozdział I: Dom dziecka jako placówka opiekuńczo-wychowawcza 1. Domy dziecka wobec współczesnych tendencji w dziedzinie opieki nad dzieckiem 2. Funkcje i zadania domów dziecka 3. Rozwój psychospołeczny sierot społecznych i jego nieprawidłowości 3.1. Sieroctwo społeczne, rozmiary zjawiska 3.2. Przyczyny i konsekwencje sieroctwa społecznego 3.3. Choroba sieroca jako szczególny skutek sieroctwa społecznego 4. Charakterystyka wychowanków domów dziecka 4.1. Stan rozwoju fizycznego 4.2. Funkcjonowanie w szkole 4.3. Przystosowanie społeczne 4.4. Rodziny wychowanków domów dziecka 5. Stosunek wychowanków do placówki opiekuńczej i własnej rodziny 6. Kształtowanie się obrazu własnego „ja” u wychowanków domów dziecka 7. Rola domu dziecka w procesie kształtowania postaw życiowych Rozdział II: Postawy młodzieży wobec życia w świetle literatury przedmiotu 1. Problematyka sensu życia i poczucia beznadziejności 1.1. Rozważania terminologiczne 1.2. Potrzeba poczucia sensu życia 1.3. Problematyka poczucia bezsensu życia 1.4. Kształtowanie się poczucia sensu życia 1.5. Wartości jako wyznaczniki sensu życia 1.6. Pedagogiczne aspekty sensu życia 1.7. Rozumienie sensu życia przez współczesną młodzież 1.8. Przegląd badań nad problematyką poczucia sensu życia wśród młodzieży Rozdział III: Metodologia badań własnych 1. Przedmiot i cel badań 2. Problematyka, zmienne i wskaźniki 3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 4. Dobór badanej populacji oraz przebieg badań Rozdział IV: Poczucie sensu i bezsensu życia u wychowanków domów dziecka w porównaniu z młodzieżą wychowującą się w rodzinie 1. Wychowankowie domów dziecka wobec poczucia sensu życia 2. Wychowankowie domów dziecka wobec poczucia bezsensu życia Zakończenie Bibliografia Aneksy Spis tabel Spis ilustracji
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów