[wcas-search-form]

27.30 

Zamówienie wyślemy do 00 00 00

O Drohobyczu, trójmieście i zagłębiu. Polsko-ukraińskie studia z socjologii historycznej

Informacje dodatkowe

Redakcja naukowa

, ,

ISBN

Rok wydania

Liczba stron

Format

Cena katalogowa

OPIS KSIĄŻKI

SPIS TREŚCI   Wprowadzenie (J. Kurczewski, D. Wojakowski, L. Tymoszenko)   Część 1 Punkty wyjścia i punkty widzenia   Zdzisław Budzyński, Wspólnoty protonarodowe na pograniczu polsko-ruskim (ukraiń­skim). Przemiany tożsamości etnicznej na przełomie XVIII/XIX wieku   Leonid Tymoszenko, Wizje Drohobycza w retrospektywie historycznej (kształtowanie i ewolucja koncepcji miasta wśród jego mieszkańców i obserwatorów)   Jan Woleński, Bruno Schulz i realizm magiczny   Część II Przeszłość – dane historyczne a rekonstrukcja życia społecznego   Włodzimierz Hałyk, Społeczna wizja struktury społeczeństwa drohobycko-borysławskiego zagłębia naftowego w dziełach Iwana Franki   Bohdan Łazorak, Disciplina Alma Mater (1902-1910): o nauce Brunona Schulza w drohobyckim C.K. Gimnazjum im. Franciszka Józefa I   Władysława Moskalets, Analiza sieci przedsiębiorców naftowych w roku 1906: rola przedsiębiorców żydowskich w rozwoju zagłębia borysławsko-drohobyckiego   Igor Czawa, Topografia narodowościowa Drohobycza na podstawie miejskich ksiąg podatkowych z lat 1937-1940   Krystyna Charczuk, Historia budownictwa urządzeń leczniczych i rozwój infrastruktury w Truskawcu do początku drugiej wojny światowej   Część III Przeszłość – literatura jako dokumentacja życia społecznego   Stefan Chwin, Dlaczego Bruno Schulz nie chciał być pisarzem żydowskim (o „ wymazy­waniu ” żydowskości w „Sanatorium pod Klepsydrą ” i „Sklepach cynamonowych „)   Roman Horak, Drohobycz Iwana Franki   Lesia Chomycz, Wspólnoty narodowe Drohobycza i okolic w recepcji Andrzeja Chciuka   Część IV Teraźniejszość – przypominanie przeszłości i poszukiwanie przyszłości   Wiera Meniok, Drogi do Schulza w jego rodzinnym Drohobyczu zawsze są otwarte   Małgorzata Fuszara, Polacy w Drohobyczu   Mariusz Cichomski, Gdzie „olej skalny” wypływał w „galicyjskim piekle” „karpackiej Oklahomy ” – wspólnotowe aspekty polskości współczesnych Borysławia   Alla Karnaukh. Postkomunistyczne społeczeństwo obywatelskie na przykładzie społecz­ności lokalnych na Ukrainie   Jacek Maria Kurczewski, Drohobycz – miasto przechodnie czy wyzwolone?    Dariusz Wojakowski, Tożsamość miasta: przestrzeń i mieszkańcy Drohobycza

Skip to content