27.30 zł
Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Autor | |
---|---|
ISBN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format | |
Cena katalogowa |
Spis treści
Wstęp
ROZDZIAŁ I. świadomość historyczna uczniów jako przedmiot badań
1. Kluczowe pojęcia
2. Problematyka badawcza
3. Organizacja i przebieg badań
ROZDZIAŁ II. Związki literatury i historii
1. Wyznaczniki i oblicza pisarstwa historycznego
2. Dzieło literackie jako źródło historyczne
ROZDZIAŁ III. Koncepcje edukacji historycznej w perspektywie integracji języka polskiego i historii
1. Humanistyczna dydaktyka historii
2. Konteksty historyczne w nauczaniu języka polskiego
ROZDZIAŁ IV. Kształcenie historyczne w strukturze programów i podręczników do języka polskiego i historii
1. Związki literatury i historii w programach nauczania języka polskiego
2. O historycznych kontekstach w podręcznikach do języka polskiego
2.1. Podręczniki jako narzędzie kształcenia świadomości historycznej uczniów
2.2. Problematyka aksjologiczna podręczników
2.3. Miejsce Sienkiewicza jako autora powieści historycznych w programach i podręcznikach szkolnych
3. Treści polonistyczne w podręcznikach historii
ROZDZIAŁ V. Zainteresowania historyczne młodzieży
ROZDZIAŁ VI. Czytanie książek historycznych przez młodzież
1. Doświadczanie historii w lekturze objętej rygorami szkolnego przymusu
2. Sienkiewicza lekcja historii 3. Literackie obrazy heroizmu w świadectwach II wojny światowej
ROZDZIAŁ VII. Kształcenie świadomości historycznej na lekcjach języka polskiego
1. świadomość historyczna uczniów
2. Postacie historyczne jako wzorce osobowe w odbiorze uczniów
3. Nauczyciel języka polskiego wobec historii
4. Uwarunkowania kształcenia nauczycieli języka polskiego i historii
4.1. Przygotowanie studentów polonistyki do integracji literatury i historii
4.2. Scalanie treści kształcenia na studiach historycznych
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Nota wydawnicza
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów