40.95 zł Original price was: 40.95 zł.14.70 złCurrent price is: 14.70 zł.
Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Autor | |
---|---|
ISBN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format | |
Cena katalogowa |
Psychologia polityki jest interdyscyplinarną dziedziną wiedzy, w której jak w soczewce skupiają się ustalenia teoretyczne i dokonania wielu nauk społecznych, w tym filozofii, socjologii, antropologii, historii, nauk politycznych, komunikacji społecznej oraz marketingu politycznego z odkryciami i badaniami psychologii ogólnej i innych jej dziedzin w zakresie postaw, motywacji i zachowań ludzkich w sytuacjach politycznych oraz społecznych.
Psychologia polityki to dziś szybko rozwijająca się w różnych kierunkach dziedzina, w których znajduje odbicie podejście kognitywistyczne – jest nauką stosującą psychologię poznania w połączeniu z technikami i strategiami optymalizacji decyzji. Dlatego podjęliśmy się przekazania w podręczniku pewnego, wręcz encyklopedycznego kompendium wiedzy na ten temat. Zaangażowanie w politykę, aktywność polityczną pokazujemy w kontekście osobowych cech człowieka oraz różnych motywacji podejmowania się roli polityka.
Oddajemy w ręce studentów i osób zajmujących się na co dzień polityką podręcznik opisujący i wyjaśniający podstawowe zagadnienia z zakresu psychologii polityki. Mamy świadomość tego, że nie wyczerpaliśmy tematu, a zgłębienie wielu nowych, zmieniających się jak w kalejdoskopie zjawisk politycznych wymaga dalszych dogłębnych studiów.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Człowiek w otoczeniu społecznym i politycznym
Rozdział II
Zaangażowanie w politykę – uwarunkowania aktywności politycznej
Rozdział III
Osobowościowe przesłanki i motywacje podejmowania roli polityka – przegląd koncepcji teoretycznych
Rozdział IV
Czy istnieje związek pomiędzy psychologią a ideologią?
Rozdział V
Uwarunkowania wyborów politycznych. Racjonalność i nieracjonalność decyzji politycznych
Rozdział VI
Emocje i procesy emocjonalne w wyborach politycznych
Rozdział VII
Konformizm w polityce – syndrom grupowego myślenia
Rozdział VIII
Manipulacja i socjotechnika w działaniach politycznych
Rozdział IX
Stereotypy, uprzedzenia, etykietyzacja i stygmatyzacja w polityce
Rozdział X
Agresja w teoriach psychologicznych – agresja w polityce
Rozdział XI
Konflikt polityczny – aspekt psychologiczny
Rozdział XII
Reguły komunikacji politycznej
Rozdział XIII
Debata parlamentarna i polityczna
Rozdział XIV
Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów politycznych
Rozdział XV
Negocjacje i pertraktacje polityczne
Rozdział XVI
Nowe kierunki badań – poglądy polityczne zdeterminowane przez geny, neuromarketing
Rozdział XVII
Lider polityczny
Rozdział XVIII
Charyzma w polityce
Rozdział XIX
Kreowanie wizerunku polityka – aspekt psychologiczny
Rozdział XX
Marketing narracyjny
Rozdział XXI
Kampanie polityczne, kampanie wyborcze, inauguracja – polityczne show
Rozdział XXII
Kampania negatywna – „czarny PR” w polityce
Rozdział XXIII
Kampania polityczna w Internecie – „e-PR”
Zakończenie
Bibliografia
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów