52.50 zł
Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Autor | |
---|---|
ISBN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format | |
Cena katalogowa |
Spis treści
Wstęp
Wprowadzenie
Rozdział 1. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka
1.1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina
1.2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima
Rozdział 2. Podstawowe problemy plastyczne
2.1. Forma dzieła sztuki
2.1.1. Linia
2.1.2. Kształt
2.1.3. Barwa
2.1.4. Przestrzeń
2.2. Treść dzieła sztuki
Rozdział 3. Założenia badań własnych
Rozdział 4. Analiza wyników badań własnych
Rozdział 5. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej
5.1. Stadium prefiguratywne
Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu)
Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii)
5.2. Stadium motywów figuratywnych
Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji)
Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji)
5.3. Stadium utworów figuratywnych
Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji)
Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji)
5.4. Stadium transfiguracji
Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa
Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania
5.5. Konstatacje pedagogiczne
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Słownik pojęć
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Spis rysunków i schematów
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów