31.32 zł
Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Redakcja naukowa | |
---|---|
ISBN | |
ISSN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format | |
Cena katalogowa |
SPIS TREŚCI Contents Wprowadzenie Część I HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ Jan Szmyd, Nowoczesny konsumpcjonizm – zmiana kondycji ludzkiej i jakości życia. Wyzwania społeczne i pedagogiczne Kazimierz Rędziński, Działalność Koła im. Bernarda Goldmana Towarzystwa Szkoły Ludowej we Lwowie (1905–1914) Roman Pelczar, System kar i nagród w szkołach ludowych w Galicji Krzysztof Jakubiak, Życie i wychowanie w rodzinach polskich w XIX i na początku XX wieku Jerzy Potoczny, Teatry włościańskie w Galicji autonomicznej – geneza powstania, działalność i znaczenie społeczno-kulturowe Część II AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA Kazimierz Szmyd, Wartości i antywartości. W stronę szkoły aksjologicznie uniwersalnej Łukasz Chodorowski, Kulturowe i poznawcze źródła (uwarunkowania) sporu o dopuszczalność aborcji – konteksty filozoficzne i edukacyjne Łukasz Brózda, Podmiotowość w wychowaniu – perspektywa personalistyczna Część III RODZINA I SZKOŁA – WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI Tomasz Gosztyła, Elżbieta Trubiłowicz, Postawy rodzicielskie samotnych matek dzieci z autyzmem oraz matek dzieci neurotypowych Zofia Frączek, Child’s rights and their respecting in perception of teachers Barbara Lulek, Powinności – pozory – inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych Sławomir Cudak, Preferowane wybory przyszłych związków małżeńsko-rodzinnych przez dorastającą młodzież Ewa Markowska-Gos, Szczęście małżeńskie mieszkańców Podkarpacia – wybrane aspekty Część IV PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH Krystyna Barłóg, Poczucie sensu życia rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną Małgorzata Marmola, Style radzenia sobie ze stresem przez matki dzieci z niepełnosprawnością Zbigniew Chodkowski, Zarys charakterystyki komunikacji interpersonalnej, możliwe zakłócenia i bariery Icíar Nadal García, Carmen Fernández Amat, Francisco José Balsera Gomez, Emotional education in teacher training through music Część V UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH Tadeusz Aleksander, Funkcjonowanie studiów podyplomowych w warunkach zmiennej społeczności Barbara Skoczyńska-Prokopowicz, Szkoła wyższa jako instytucja wyrównująca szanse funkcjonowania społecznego osób niepełnosprawnych Juan Ramón Soler Santaliestra, Rebeca Soler Costa, A case study for the design and development of pedagogical awareness in the Teacher Training Master’s Degree: didactic strategies and methodology Rebeca Soler Costa, Juan Ramón Soler Santaliestra, Using modern technologies in educational counselling in high schools in Spain (web application- e-portfolio) Recenzenci i procedura recenzowania Indeksacja w bazach danych
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów