18.90 

Zamówienie wyślemy do 00 00 00

Wybrane teoretyczne aspekty kultury organizacyjnej instytucji oświatowych. Podejście interdyscyplinarne

Kategorie: ,

Dodatkowe informacje

Autor

ISBN

Rok wydania

Liczba stron

Format

Cena katalogowa

OPIS KSIĄŻKI

Spis treści
Wstęp
1. Socjologiczne aspekty edukacji
1.1. Funkcjonalizm
1.2. Teoria konfliktu
1.3. Teoria krytyczna
1.4. Interakcjonizm
1.5. Teoria klasy kreatywnej Richarda Floridy
1.6. Teoria gentryfikacji
2. Paradygmaty pedagogiczne a kultura organizacyjna
3. Historyczne i współczesne ujęcia definicji kultury organizacyjnej
3.1. Ujęcie dychotomiczne kultury organizacyjnej
3.2. Ujęcie wielowymiarowe kultury organizacyjnej
3.3. Ujęcie interdyscyplinarne kultury organizacyjnej
4. Pojęcie kultury organizacyjnej w edukacji
4.1. Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny i tożsamość organizacyjna
5. Elementy kultury organizacyjnej
6. Kultura narodowa i jej oddziaływanie na kulturę organizacyjną. Aspekty kultur organizacyjnych
7. Funkcje kultury organizacyjnej
8. Siła kultury organizacyjnej
9. Typologie kultur organizacyjnych
9.1. Typologia Rogera Harrisona i Charlesa Handy’ego
9.2. Typologia Kima S. Camerona i Roberta E. Quinna
9.3. Typologia Terrence’a E. Deala i Allana A. Kennedy’ego
9.4. Typologia Roberta Cooka i J. Claytona Lafferty’ego
9.5. Kultura zastraszania i kultura strachu
10. Kształtowanie zmian w kulturze organizacyjnej
11. Zmiany w instytucjach edukacyjnych
12. Przywództwo w organizacji
13. Przywództwo w instytucji oświatowej
13.1. Misja i strategia instytucji oświatowej oraz ich wpływ na kulturę organizacyjną
14. Komunikacja w organizacji
15. Komunikacja w instytucji oświatowej
16. Refleksja
Literatura

Skip to content