39.90 zł
Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Redakcja naukowa | |
---|---|
ISBN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format | |
Cena katalogowa |
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne
WOLNOŚĆ A IMPERATYW TWÓRCZY
Beata Cywińska Inspiracja folklorem polskim i historią jako przejaw idei wolności w twórczości wybranych kompozytorów
Alicja Gronau-Osińska Między wolnością a konsekwencją – dylematy kompozytora
Katarzyna Szymańska-Stułka Wolność tworzenia – zbawienie czy ograniczenie? Próba spojrzenia teoretycznego na muzykę
Aldona Nawrocka Wolność czy tradycja – konteksty twórczości kompozytorskiej w relacji z tańcem na przykładzie własnych doświadczeń
Krzysztof Kostrzewa Recepcja serializmu wśród polskich kompozytorów i krytyków muzycznych jako manifest wolności twórczej
Monika Karwaszewska Muzyczne manifesty wolności twórczej w muzyce polskiej II połowy XX wieku
Małgorzata Dyrlica Muzyka a wolność
Iwona A. Siedlaczek Wolność a Imperatyw Kulturalny w myśli o muzyce filozofa kultury Andrzeja Nowickiego (1919-2011)
Andrzej Szypula Wolność w ujęciu Zygmunta Mycielskiego
Ewa Nidecka Postawy kompozytorów polskich wobec ograniczeń twórczych w początkowej fazie PRL
Beata Kuźniarowska Muzyka rockowa jako instrument w walce o wolność i tożsamość człowieka w PRL-u
Joanna Cieślik-Klauza Ścieżki do wolności… w muzyce, filmie i muzyce filmowej powojennej Polski
W KRĘGU PATRIOTYZMU I TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ
Walentyna Węgrzyn-Klisowska Edukacja muzyczna Armii Polskiej po uzyskaniu niepodległości
Joanna Subel Rola chóralistyki w kształtowaniu świadomości patriotycznej i walce o utrzymanie polskości na Górnym Śląsku w pierwszej połowie XX wieku
Luba Kijanowska-Kamińska Pieśń patriotyczna w życiu muzycznym Lwowa drugiej połowy XIX – początku XX wieku w aspekcie ontologii kulturowej
Anna Mikolon Pieśń Legionów w Mazurach op. 38 Zygmunta Noskowskiego – wyrazem dążeń wolnościowych w muzyce fortepianowej okresu zaborów
Jolanta Wąsacz-Krztoń Muzyczno-polityczna walka o wolność Ignacego Jana Paderewskiego
Natalie Moreno-Kamińska Polskość i patriotyzm siłą pianistyki wielkiego łodzianina Artura Rubinsteina
Temina Cadi Sulumuna Głos w sprawie Pologne, czyli idea wolności w kontekście patriotycznej twórczości kompozytorskiej Augusty Holmes i jej „męskiego talentu”
Karolina Markowska Jestem Polakiem, a nie obywatelem ZSRR
Zoryana Lastovetska-Solanska The concept of „national” in the activity of Adolf Chyliński
TWÓRCZOŚĆ KOMPOZYTORSKA I JEJ KONTEKSTY
Joanna Posłuszna Dzieło muzyczne jako świadectwo czasów kompozytora
Mikołaj Rykowski Twórczość Franza Xavera Scharwenki (1850-1924) jako przedmiot interpretacji glokalistycznej
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów