27.00 zł
Zamówienie wyślemy do 00 00 00
Redakcja naukowa | Andrzej Garbarz, Barbara Skoczyńska-Prokopowicz, Kazimierz Szmyd, Małgorzata Marmola, Zofia Frączek |
---|---|
ISBN | |
ISSN | |
Rok wydania | |
Liczba stron | |
Format | |
Cena katalogowa |
SPIS TREŚCI Contents Wprowadzenie Część I HISTORYCZNE ŻRÓDŁA, CIAGŁOśĆ I ZMIANA MYśLI EDUKACYJNEJ Roman Pelczar, Sieć szkół niemiecko-żydowskich w Galicji w latach 1774–1873. Uwarunkowania i dynamika rozwoju Kazimierz Rędziński, Studenci lwowscy w obronie autonomii szkół wyższych oraz przeciw polityce opłat za studia (1932–1939) Kazimierz Szmyd, Regiony i obszary wiejskie wobec globalizacji – przemiany kulturowe i wyzwania edukacyjne Część II AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA Jan Szmyd, Idea edukacji ogólnej a jakość człowieka Waldemar Furmanek, Analfabetyzm aksjologiczny. Określenie problematyki Henryk Cudak, Wychowanie dla pokoju ważnym zadaniem współczesnej szkoły Barbara Skoczyńska-Prokopowicz, Migration as a contemporary social problem from the perspective of theoretical scientific considerations and research exploration Hanna Sommer, Jerzy Michno, Hubert Sommer, Mobbing jako forma agresji społecznej. Aspekty cywilizacyjne i kulturowe (charakter zjawiska i próba badań empirycznych) Ewa Markowska-Gos, Single jako nowy styl życia, współczesne formy relacji międzyludzkich Część III RODZINA I SZKOŁA – WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI Zofia Frączek, Altruism as an attitude desirable for society – upbringing demands Magdalena Parzyszek, Rodzina miejscem pracy człowieka nad doskonałością moralną Sławomira Pusz, Wychowanie do twórczości w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej Eliza Chodkowska, Zbigniew Chodkowski, Znaczenie wczesnej edukacji przyrodniczej Część IV PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH Małgorzata Marmola, Relacje dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami w klasach integracyjnych Juan Ramón Soler Santaliestra, Rebeca Soler Costa, Research on teaching strategies in inclusive learning environments: a case study Sławomir Cudak, Nauczyciel ważnym podmiotem współczesnej edukacji szkolnej Część V UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH Rebeca Soler Costa, Juan Ramón Soler Santaliestra, Educational practices in the University – a longitudinal study in the Teacher Training Master in the University of Zaragoza Danka Lukáčová, Quality assessment of education based on the U-map methodology Recenzenci i procedura recenzowania Indeksacja w bazach danych
tel. 017 872 13 69 (Kolportaż)
tel. 017 872 14 37 (Dyrektor)
faks: 17 872 14 26
e-mail: wydaw@ur.edu.pl
Adres:
ul. prof. St. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów