[wcas-search-form]

27.00 

Zamówienie wyślemy do 00 00 00

Kultura – Przemiany – Edukacja, t. 4: Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne

Informacje dodatkowe

Redakcja naukowa

, , , ,

ISBN

ISSN

Rok wydania

Liczba stron

Format

Cena katalogowa

OPIS KSIĄŻKI

SPIS TREŚCI Contents Wprowadzenie   Część I HISTORYCZNE ŻRÓDŁA, CIAGŁOśĆ I ZMIANA MYśLI EDUKACYJNEJ   Roman Pelczar, Sieć szkół niemiecko-żydowskich w Galicji w latach 1774–1873. Uwarunkowania i dynamika rozwoju Kazimierz Rędziński, Studenci lwowscy w obronie autonomii szkół wyższych oraz przeciw polityce opłat za studia (1932–1939) Kazimierz Szmyd, Regiony i obszary wiejskie wobec globalizacji – przemiany kulturowe i wyzwania edukacyjne   Część II AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA   Jan Szmyd, Idea edukacji ogólnej a jakość człowieka Waldemar Furmanek, Analfabetyzm aksjologiczny. Określenie problematyki Henryk Cudak, Wychowanie dla pokoju ważnym zadaniem współczesnej szkoły Barbara Skoczyńska-Prokopowicz, Migration as a contemporary social problem from the perspective of theoretical scientific considerations and research exploration Hanna Sommer, Jerzy Michno, Hubert Sommer, Mobbing jako forma agresji społecznej. Aspekty cywilizacyjne i kulturowe (charakter zjawiska i próba badań empirycznych) Ewa Markowska-Gos, Single jako nowy styl życia, współczesne formy relacji międzyludzkich   Część III RODZINA I SZKOŁA – WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI   Zofia Frączek, Altruism as an attitude desirable for society – upbringing demands Magdalena Parzyszek, Rodzina miejscem pracy człowieka nad doskonałością moralną Sławomira Pusz, Wychowanie do twórczości w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej Eliza Chodkowska, Zbigniew Chodkowski, Znaczenie wczesnej edukacji przyrodniczej   Część IV PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH   Małgorzata Marmola, Relacje dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami w klasach integracyjnych Juan Ramón Soler Santaliestra, Rebeca Soler Costa, Research on teaching strategies in inclusive learning environments: a case study Sławomir Cudak, Nauczyciel ważnym podmiotem współczesnej edukacji szkolnej   Część V UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH   Rebeca Soler Costa, Juan Ramón Soler Santaliestra, Educational practices in the University – a longitudinal study in the Teacher Training Master in the University of Zaragoza   Danka Lukáčová, Quality assessment of education based on the U-map methodology   Recenzenci i procedura recenzowania   Indeksacja w bazach danych

Skip to content