Zamówienie wyślemy do 00 00 00

Didactica Mathematicae, vol. 42/2020

Kategoria:

Dodatkowe informacje

Redakcja naukowa

ISSN

Rok wydania

Format

Liczba stron

OPIS KSIĄŻKI

Contents

LADISLAV KVASZ, DEREK PILOUS, Cognitive principles of genetic constructivism
Poznawcze zasady konstruktywizmu genetycznego — STRESZCZENIE

RADIM ŠÍP, Comments on the article Cognitive principles of genetic constructivism by Ladislav Kvasz and Derek Pilous
Komentarz do artykułu „Poznawcze zasady konstruktywizmu genetycznego” autorstwa Ladislava Kvasz’a i Dereka Pilous’a — STRESZCZENIE

MAŁGORZATA ZAMBROWSKA, Geometry in teaching children sińce the times of the National Commission of Education until today. Analysis of the inheritance of educational concepts
Geometria w nauczaniu dzieci od czasów Komisji Edukacji Narodowej do dziś. Analiza dziedziczenia koncepcji edukacyjnych — STRESZCZENIE

DEBUTS
SOTIRIOS KATSOMITROS, The transition in mathematics from primary to secondary education in Greece: The role of word problems
Przejście z poziomu szkoły podstawowej na gimnazjalny w Grecji w obrębie matematyki: rola zadań tekstowych — STRESZCZENIE

DISCUSSIONS
ALENA HOŠPESOVÁ, MARIE TICHÁ, A few notes about the perception of didactics of mathematics

CHRONICLES
ANNA K. ŻEROMSKA, Bogdan J. Nowecki (1934-2020)

ARCHIVES
Jana Slezáková, Ewa Swoboda, Varying meaning of words in a mathematical discourse as a didactical issue

Skip to content